lördag 15 oktober 2011

Vinterskor?!

Hej hörrni!

Jag har frågat på arbetskollegor om just vinterskor till barn.. Den ena sa att det inte spelar så stor roll om jag köper vinterskor på dinsko eller om man köper dyra viking eller liknande, om man lägger i en ullsula så håller dem varmt. Medans den andra sa att man ska satsa på det dyrare alternativet..
Så, min fråga till er som läser och som har erfarenhet av vinterskor till barn undrar jag, spelar det någon roll om vi köper ett par vinter skor för 350 kr på dinsko eller ett par viking el. liknande för 600-800 kr?

Föresten så var jag och Ellen och shoppade igår ju, helt sjukt vad dyrt det är med barnkläder, hittade ett par jätte fina jeans på lindex el. kappahl? för 300 KRONOR? Helt sjukt.. Så dem köpte jag inte :)
Men hittade ett par svarta harem´sbyxor på rea, en tunn polotröja, mockasiner, strumpbyxor och ett par rosa plyschbyxor till fröken :)
Och jag hittade en riktigt häftig butik på Erikslund, den låg mellan H&M och Kappahl på övervåningen, men kommer inte ihåg vad den hette.. Annorlunda och tuffa kläder.. Hittade ett par obeskrivligt snygga Harem´s jeans där som jag önskar mig av tomten ;) blink blink.. Det var en ganska dyr butik..

Och om ni vill ha uppdatering om övervåningen så är vi igång, IGEN... Två steg fram och ett tillbaka, HELA TIDEN.. Christoffer kämpade på med taket för andra gången igår ju, tillsammans med kompisar.. Nu är det bara två rader kvar att sätta upp sen ska dörrfoder sättas på plats.. Elektrikerna har varit här och dragit in ström i vägguttagen och elementen nu, dem kommer och gör klart det sista med fönsterlampor när vi är färdiga med tak och dörrfoder.. Och när det är klart, DÅ kan vi förhoppningsvis få våra sovrum.. Tänk att inget har gått våran väg när det gäller den där övervåningen.. Har slutat tror att allt kommer gå bra nu, man bara väntar på nästa steg tillbaka.. Tyvärr...

Nu blir det 1 kopp kaffe eller 2 så jag vaknar till liv och hoppas på att bli lika pigg som Ellen ;) Vi ska ut och lasta av sista veden i kärran och trava den om en stund, skönt att få det gjort så vi har hela dagen att bara vara sen :)

Hejdå!

2 kommentarer:

  1. Ida
    Du har ju inte det skyddande gortex materialet som skyddar skorna och fötterna från väta i skor från din sko för 300kr. Där har du skillnaden. Så fort det blir någon plusgrad och snön blir blöt så skyddar dom dyra skorna mot vätan men det gör inte 300kr skor på samma sätt. Jag har aldrig hört någon som sagt att deras barn blir blöta om fötterna med goretex skor men däremot ganska ofta med andra skor...men det finns mellanting tex. kavat är lite billigare än viking och har oxå goda betyg. Annars får du testa...köp ett par på din sko eller skopunkten o se hur det funkar en vinter ;)

    SvaraRadera
  2. Men om det är gummisko vid själva foten och "tyg" på skaftet borde det funka lika bra med dinsko.. :) Haha ja vi får testa.. :)

    SvaraRadera