måndag 3 oktober 2011

Bloggare

Hej!
Efter att jag såg filmen " en blomma i Afrikas öken " igår så har jag nu bestämt mig för att börja blogga lite då och då, för varenda unge! som är en " blogggrupp " UNICEF har startat.
Jag kommer skriva egna tankar och frågor och även ta in fakta och kunskap från UNICEF´S hemsida.




VAD SÄGER BARNKONVENTIONEN?

  • 3
    Barnets bästa ska komma i främsta rummet vid alla beslut som rör barn.
  • 19
    Varje barn har rätt att skyddas mot fysiskt eller psykiskt våld, övergrepp, vanvård eller utnyttjande av föräldrar eller annan som har hand om barnet.
  • 24
    Varje barn har rätt att åtnjuta bästa uppnåeliga hälsa och rätt till sjukvård. Traditionella sedvänjor som är skadliga för barns hälsa ska avskaffas.

    Jag tycker vi alla ska börja med att läsa dessa tre, för oss, självklara punkter som tas upp i barnkonventionen och hålla våra ögon och öron öppna för våra barn runtom oss i samhället.
    ALLA BARN HAR RÄTT ATT BLI ÄLSKADE!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar