söndag 16 oktober 2011

Hej och hå, vilken kanon helg!

Känns bra inom mig att veta att vi hunnit med ganska mycket här hemma ihelgen..Äntligen börjar gnistan komma tillbaka och börjar kunna se slutet på tunneln, IGEN!

Christoffer har varit upp och suttit upp de sista taket och listerna i vårat sovrum idag, jag har tömt den sista veden idag, med stor hjälp av Ellen :) Har dammsugit, Igen, dammsög igår också men det syntes INTE idag, all denna ved som ska in varje dag gör att det blir smutsigt på en gång, städade badrummet och bäddade rent.. Så nu är det rent inför kommande vecka.. Världens bästa mamma har varit här också och tvättat vårat köksfönster och hade med en ny gardin :) TACK!!!!  Nu är jag redo för en ny arbetsvecka, och hör här, INGA KVÄLLSMÖTEN PÅ HELA VECKAN! UNDERBART!

Nu när allt börjar falla på plats här hemma så känner jag att tid finns för att börja pyssla lite med det jag vill, jag ska försöka inhandla lite penslar, färg och leta reda på takplattor, plankor, gamla möbler och prydnader att göra om, måla och pyssla.. Guuuud va kul det skulle vara att kunna göra sånt när Ellen har somnat på kvällarna, bara vara och göra det jag tycker är kul!

Nu är det kvällsmys på hög nivå här hemma, tända ljus överallt, två kakelugnar med sprakande brasor, doftar härligt här inne.. Synd bara att min man inte är hemma, du saknas en kväll som denna <3 Men jag och Ellen gör det så bra det går här hemma i soffan.. Att jag kan skriva detta inlägg mitt i allt mys är för att Ellen är heeelt inne i True Talent :) Jag tycker däremot inte det är så mycket att se faktiskt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar