lördag 12 november 2011

sovmorgon..

Idag valde Ellen att vakna 07:45, det tackar vi för.. :) Christoffer ligger fortfarande och sover, han är sjuk :( Ellen hostar och snorar och jag känner också av lite i halsen nu.. Hoppas vi inte ligger sängliggandes allihoppa snart..

Idag är det fars dag så snart ska jag och Ellen ner och handla present :) Hoppas det blir en uppskattad present.. Och senare idag kommer mamma och pappa och är med Ellen medans vi sätter upp listerna och dörrfodren på övervåningen för nästa vecka kommer elektikerna och gör färdigt.. Vågar knappt tänka tanken men tänk om vi kan sova där uppe nästa helg?! Åh jag hoppas verkligen det.. Att dela en liten skokartong som sovrum med Ellen´s säng och våran 1.80 säng så ska det bli en befrielse att få ett varsitt sovrum, och vi kommer ha massor av plats för Ellen´s leksaker.. :)
Min bror kommer även hit och gör klart farstukvisten idag så den blir också färdig, kan börja göra fint där ute också nu :) OCH så har vi massa lövhögar över tomten som ska plockas upp och lite mer löv kvar att kratta så vi har fullt upp idag.. Iaf jag och Ellen, Christoffer blir nog liggandes tror jag.


-----------------------------------------------------------------------------

Ojojoj vilken dag det blev, full rulle... Va ute och krattade löv i två omgångar men blev inte färdig för de inte, va upp på övervåningen i två omgångar och satte upp lister och dörrfoder, är så gott som färdiga, iaf så färdiga att elektrikerna kan komma nu, lagat mat, vikt tvätt, tvättat, röjt i köket.. Pustade ut i ett bad tillsammans med Ellen, nu sover hon gott och jag och Christoffer ska snart titta på Irene Huss!
Nu är även farstukvisten färdig så nu saknas bara markisväv så det inte snöar in i vinter och en kruka med någon barrväxt och en "Välkommen till familje de Kock" skylt som jag tänkt göra.. Hittade några takpannor vid jordkällaren idag så nu behövs tillbehören bara :)

Imorgon blir det en lika lång dag för Ellen på förskolan som för mig, Christoffer är sjuk så hon får åka hem med mig ist, 17:30 ist för 16.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar