tisdag 22 november 2011

december "planering"

Igår fick jag månaden´s Vi föräldrar tidning och i den fanns en planering fram till jul.. Väldigt smart..
Eftersom vi ska vara här hemma och fira jul är det lite mer att göra än vanligt så jag har setat nu på morgonen och gjort en kalender fram till jul.. När det ska pyntas, bakas, städas, handlas mat och julklappar, slå in julklappar osv.. Jag är en person som behöver ha koll över när allt ska ske så det var helt perfekt :) Nu slipper vi förmodligen stress och att göra allt på torsdag och fredag innan julafton.. :)
Idag ska jag gå ner i garaget och hämta adventsstakarna och lite annat smått och gott, det kliar i fingrarna på mig :) Sätter inte upp dem idag men måste ju kolla så allt finns :)

Ringde även elektrikerna idag som jag förstod de som att dem skulle ha varit här redan förra veckan.. MEN som vanligt fick jag svar "vi har haft så himla mycket nu, ber verkligen om ursäkt", men kan man inte ringa då och säga att dem inte hinner komma men kommer så fort dem kan?!
Nu lovade han att dem ska komma under denna vecka och göra färdigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar