fredag 25 november 2011

Herrejösses, vilken natt!

Gick och la mig senare än jag brukar igår, typ kvart i tolv tror jag..
La över Ellen i hennes säng där hon sov nån timme.. La över henne i våran säng och när kl. var runt 3 så blev hon jätte ledsen, ville inte sova alls och gick ut i v-rummet.. Vi visste inte va klockan var och Christoffer frågar -"Ska vi gå upp tillsammans idag?".. Det var bara det att klockan var 03.23?!?!?!?! Vi trodde den var typ 06.00.. Ellen vägrade sova så Christoffer tog med täcke och kudde till dem och gick ut i v-rummet..
Jag blev väckt 07.30 av en vääääldigt trött Christoffer.. Nu har Ellen sovit nån timme iaf och sover fortfarande.. Hon ligger i sin nya säng här i v.rummet, Christoffer skruvade ihop den igår kväll.. :)
Jag tror hon vaknade inatt för att hon somnade i bilen in till Ikea igår och sov ca 25 min i bilen och då va klockan 17.30.. Hon var väl piggelin kl. 3 helt enkelt :)

Nog om natten, IDAG kan bli den dagen med stort D som vi har väntat på så så så länge, vi ska städa övervåning och flytta upp våra sängar, sätta upp gardiner, sätta upp lampor osv.. Jag tror knappt det är sant, men vi kommer kunna sova på övervåningen för första gången, ett varsitt sovrum, inget mer tassa på tårna här nere för att vara rädd att Ellen ska vakna på kvällarna.. :) Jag är en lycklig människa..

Ja, igår gick vi loss på IKEA..
Vi köpte ny sängstomme, 2 st lampor, 4 spotlights, överkast till oss,
Komplett säng, 2 st lampor, matta, 1 litet lekbord och 2 stolar till Ellen´s rum,
+ lite annat smått och gott :)

1 kommentar: