onsdag 8 februari 2012

Vaken natt resulterade i låååång sovmorgon..

Igår hade jag en riktig pissdag rent ut sagt.. Ingenting var bra, jag var trött på att vara hemma och släpa fötterna efter mig, och att vara rastlös samtidigt som de äckliga nikotinbehovet knackar på dörren HELA tiden gjorde mig till världens hemskaste mamma och fru igår.. Va inte rolig någonstans, somnade och kände mig hemsk och hade dåligt samvete..

Halv ett började även en hemsk natt.. Ellen kom in till mig och somnade om, i fem minuter sen vaknade hon och skrek och grät "MIN, MIIIIIIN" och så tog hon tag i mitt ansikte och började putta undan de och sa att jag skulle gå bort.. Fattade ingenting, hon måste ha drömt en otäck dröm.. Efter en halvtimme vaknade hon igen och då gick hon till grinden och skrek att hon ville ner, vi gick ner och då blev hon lugn?! Det måste vara att hon drömde någon läskig dröm, så fort vi gick upp igen så blev hon ledsen.. Tre gånger gick vi ner här nere inatt för att hon skulle bli lugn.. Hon var helt otröstlig, jag fick inte röra henne, krama henne gick inte, hon ville bara stå helt ensam..
Så imorse halv sju när hon ställde sig och skrek igen gick vi ner och Christoffer hade kommit hem då så han gick in i duschen sen gick vi upp allihoppa och vi somnade om, jag vaknade kl. 10.00 och Ellen sov till 10.30..

Nu är Ellen glad och vi har precis ätit lunch (till frukost?) :).. Febern är borta vilket är jätte skönt.. Imorgon ska jag jobba och Ellen får vara hos mormor och morfar, men på Fredag kan hon gå till förskolan också :)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar