söndag 5 februari 2012

Vab..

Blir VAB Måndag och Tisdag.. Ellen fick helt plötsligt jätte hög feber.. Vi var och lekte hos Oscar, Molly och Loa på förmiddagen och kom hem, åt lite lunch sen somnade Ellen, väckte henne efter 1 ½ timme och hon var då skållhet.. 39.1 visade tempen på.. :( Så nu har hon fått alvedon, ätit en liten skål med glass och druckit vatten.. Vi tittar på Snobben och har det bra under filten i soffan, hon ser ut att njuta av detta nu :) Ellen talar om vad hon vill ha och mamma servar ;)

På tal om annat så går operation sluta röka över mina förväntningar, både igår och idag har det varit som om ingenting.. Inte alls jobbigt, MEN nu måste jag sluta äta och tugga på nånting konstant.. :S Det blir nästa problem men jag tror det måste få gå en vecka tills jag har rökningen helt borta ur huvudet.. Är orolig att om jag tar bort "småätandet" så kommer röksuget tillbaka.. Och då äter jag hellre onyttigt en vecka.. :)

-----------------------------------------------------------------

Ellen har febertoppar på 39.5 :( Såhär hög feber har hon aldrig haft så man blir lite orolig.. Har ringt 1177 och fått lite tips och lugnande råd, blev väldigt bra bemött i telefon av en vänlig man som pratade lugnt och läääänge om vad och hur vi ska göra.. Man känner sig så maktlös när febern inte går ner av alvedon och hon är så slö.. :(
Hon har setat/legat i soffan och halvsovit, lyssnat på musik och tittat en stund på pippi sen klockan 12.30 då hon vaknade.. Inge roligt att se våran lilla tjej så sjuk.. Hon har fått i sig lite vindruvor och mer vatten nu på e.m och ikväll blir det favoritmat.. Hon valde kyckling och till det blir det strips.. :)

--------------------------------------------------------------------

Många uppdateringar idag..
Alvedonen fick ner tempen till 38.9 som minst och steg ganska snabbt till 39.5 igen, men kan inte ge alvedon fören om 1 ½ timme igen och Ellen har nu somnat här i soffan.. Hon har setat i soffan sen hon vaknade från sin middagslur idag, hon gick lite här hemma med vagnen för en halv timme sen men blev snabbt slö och började gråta.. Hon fick i sig 2 kycklingbitar och några strips.. Får se om hon kan sova bra nu, hon får ligga här i soffan tills jag går och sover så hon kan ligga med mig i våran säng, känns läskigt att lägga henne ensam i sin säng när hon har så hög feber.. Tror både hon och jag är lugnare när vi är bredvid varandra, Christoffer är ju och jobbar så det är mycket plats för oss i sängen.. :)

Ringde också 1177 igen och frågade vad jag ska göra nu när febern inte går ner men han tyckte inte vi skulle göra nått mer än att ge alvedon och iaf avvakta och se hur det är imorgon..

KRAM

3 kommentarer:

  1. Men pluttan då...Hon får krya på sig!!!

    SvaraRadera
  2. SÅ hade Adam. Började på kvällen med 38 grader, steg under natten till 39, proppade i han alvedon men febern fortsatte stiga, han drack vatten och åt lite men var väldig slö. Jag ringde vc när han legat på 39,9 i temp i o m han brukar ligga på 35,7 i vanliga fall. Inga förkylningssymtom. Men det visade ingentin på proverna så det var som de sa på 1177 att jag skulle vänta och ha tålamod haha... febern försvann sen bara sådär efter en dag sen var han super pigg hehe.

    Men han drack och kissade så då brukar det inte vara några problem :)men har man högt feber i 3 dagar utan att det hjälpt med alvedon då ska man åka in ;) Lycka till iaf.
    Kram Julia

    SvaraRadera
  3. Okej, nu på morgonen är första gången temp. gått ner mycket av alvedon, hoppas inte hon får så där jätte hög feber igen, över 40.0, det är otäckt tycker jag.. Hon dricker och kissar så det blir bra de här :) Kram

    SvaraRadera