lördag 11 februari 2012

Andra delfinalen..

Gårdagens bidrag var hälften bara strunt tycker jag, tyvärr..

Ulrik Munther : En väldigt bra låt som jag både trodde och hoppades skulle vidare direkt till Final.

Top Cats : Väldigt bra och här hemma svängde det iaf :) Hos både mig Ellen och Christoffer, jag hoppas dem tar sig vidare till finalen från andra chansen men jag tror tyvärr det blir svårt.

Sonja Aldén : Jag är inte så mycket för sånna balader i melodifestivalen, det var en OK låt som säkert kommer spelas flitigt på radio men jag tycker inte de hör hemma i programmet..

Andreas Lundstedt : Herregud, vad hände? Dansarna stod och tog sig för sin snoppar hela tiden och hela låten var väldigt dålig..

Timoteij : Den här låten var den jag sett fram emot mest att höra igår men jag blev besviken, det kändes som att dem släppt fokus på folkmusiken, och hade sina flöjtar och dragspel på scen bara för att dem måste och så stod dem och ansträngde sig för att se snygga ut..Det naturliga i dem var bortblåst. Nej jag gillade det inte, tycker inte ens dem skulle gått till andra chansen..

David Lindgren : Vilken PANG låt.. jag gillade den väldigt mycket och det var den andra jag trodde skulle ta sig direkt till final och se så rätt jag hade ;)

Mimi Oh : OH my god.. Fattar inte ens vad hon gjorde där..

Thomas Di Leva : Jag ville att han skulle gå vidare till andra chansen istället för Timoteij, jag gillade låten och tyckte den var mycket bättre än Timoteij´s...

Så, nu har jag skrivit mina omdömen som bidragen.. Men man kan ju även se det såhär, hade David Lindgren tävlat mot te.x Danny eller Eric Saade förra året så hade jag nog tyckt att David´s ltå var dålig.. Så med andra ord var det inte så hög konkurans igår så jag tror ingen av David eller Ulrik kommer vinna i finalen.

Dags att sätta på lite kaffe så jag vaknar till liv :)

KRAM

1 kommentar:

  1. Nä, än så länge funderar jag på om inte Loreen är rätta bidraget att skicka till eurovision :)

    SvaraRadera