lördag 18 februari 2012

Deltävling 3...

0Ja igår var det dags för den tredje deltävlingen och jag har mina åsikter och omdömen om den..

Bidrag 1 Youngblood - Mitt första intryck, dem kan ju inte sjunga? Jag tycker det låter falskt. Men låten var bra och jag kom på mig själv att sitta och sjunga med in i halva låten, man lärde sig den snabbt.

Bidrag 2 Maria BenHajii - Vilken vacker klänning hon hade! Men låten inget jag hurrade för och jag tyckte även hon sjöng lite falskt.

Bidrag 3 Mattias Andréasson - Min stora favorit igår, jag älskade låten och jag gillar det ännu mer när han skrivit låten HELT själv. Hela framträdandet och sången var bäst och därför har jag svårt att smälta att kvällens bästa bidrag slogs ut av ingen mindre än Björn Ranelid.. BUUUUUUU!

Bidrag 4 Love Generation - Sitter och lyssnar på den låten nu och den är väldigt lik förra årets bidrag men inte alls lika bra som förra årets. Så den får inte så höga poäng från mig men framträdandet var bra och häftigt tycker jag.

Bidrag 5 Carolina Wallin Perez - Den sämsta låten jag hört på länge, ich den mest osmaakliga klädsel jag sett på länge också.. skriver inget mer!

Bidrag 6 Andreas Johnsson - En bra låt, som vanligt när det gäller Andreas, tyvärr låter låten som alla andra han gjort i melodifestivalen.. Men jag tycker ändock att låten var bra. Vet dock inte om han har så stor chans i andra chansen. beror på vem han får möta.

Birdag 7 Molly Sandén - En väldigt fin ballad med kraft och styrka. Och hon är vädligt snygg som rödhårig. Hoppas iaf inte hon vinner finalen, tror inte på en ballad i eurovision.

Bidrag 8 Björn Ranelid feat. Sara Li - denna konstiga och enligt mig, sjukt dåliga och hemska melodifestivalbidrag har gjort mig upprörd.. Det är nog som det står i Aftonbladet,
"folk röstar, och folk vill inte ha bra musik."
"Att rösta på Ranelid är som att rösta blankt i ett partival."
"Är det här slutet? Är tävlingen över nu? Melodifestivalen tog död på sig själv idag."
Jag är uppriktigt upprörd och riktigt besviken.. 







1 kommentar:

  1. Haha vi håller med här hemma :) Men man kan väl allt få sig ett skratt av att tänka på det om man känner sig ledsen ... Jag pratar t.om med bättre än han ju ^^.

    SvaraRadera