söndag 5 februari 2012

Natten gav mycket sömn för både Ellen och mig.. Jag ställde klockan varannan timme för att titta febern och ge alvedon var fjärde timme... hon hade som mest 40.2 inatt.. Ellen vaknade endast när jag gav alvedon runt 01.00 sen sov hon hela natten till klockan 07.00.. Då fick hon alvedon igen och nu (08.30) är tempen nere på 38.5, det lägsta sen igår..

Hon är mycket piggare, just nu håller hon på att ta temp. i mina öron och tittar sen på termometern och säger, "mmm, 37.1", och så stryker hon mig över pannan och kinden och säger "såja".. :) Underbara barn!

------------------------------------------------------------------

kl 15:13, vilket betyder att jag snart kan gå upp och väcka min underbara man.. Nu har han sovit tillräckligt ;).. Ellen sover hon också.. Hon har sovit mest hela dagen, hon somnade runt 10.30 och vaknade 12.30 sen somnade hon igen runt 14 och sover än.. Man kan ju hoppas på att hon sover bort febern, den har gått ner till 38.0-38.5 med hjälp av alvedon iaf idag, men så fort alvedonen försvinner ur kroppen är hon uppe i 39.5 igen.. :( 

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar