onsdag 16 maj 2012

YES!

Åh va härligt denna kväll avslutades.. Gick upp och nattade Ellen, hon tände sina sovlampor och gick och la sig i sängen. Jag bäddade ner henne.
Jag - "God natt hjärtat, nu får du sova och imorgon när du vaknar ska vi åka och fiska"
Ellen - "Ja, natt natt mamma, ätta dig"
Och så tog jag med mig stolen, ställde den utanför dörren och gick ner, eller jag ställde mig en stund vid trappen för att lyssna och hon sa inte ett ljud, eller jo hon pratade med kaninen. Men jag har varit här nere i 30 minuter nu och hon har garanterat somnat för FÖRSTA gången själv i sin säng. Känns både härligt och underbart att det faktiskt funkar men lite vemodigt att inte få ligga där bredvid henne och veta att hon är trygg.. Men jag vet ju att hon kommer in inatt iaf ;) så då får jag gosa då istället :)

Nog om det, för 10 minuter sen satte jag mig ner för första gången idag i lugn och ro. Vi har hunnit med massor och allt har gått i ett idag. Jobbade till 15.30, åkte hem, började direkt rengöra badrummet, hängde tvätt, hängde tvätt, diskade, dammsög, började packa, åkte och åt kina mat, åkte och tittade på fotboll, till jobbet och hämtade kläder, till ica för att handla inför morgondagen, hem och fortsatte packa, vi flyttade upp byrån på övervåningen (va tvungna att skruva isär lite grann.), nattade Ellen och NU äntligen sitter jag i soffan, dock så sitter jag tårögd med Grey´s anatomy i bakgrunden och såg precis när dem stängde av all andningshjälp för en för tidigt född bebis som bara väntar på att somna in. Fruktansvärt,

Puh, nu ska jag titta klart på Grey´s sen hänga tvätten innan sängen kallar. Imorgon stiger jag upp kl. 07 för att fixa smörgåsar och koka kaffe, packa det sista innan det är dags att åka iväg i fyra dagar på fiskeresan.. Så vi hörs på Söndag kväll kan jag tro :)

KRAM
Ida M. de Kock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar