tisdag 22 maj 2012

Grillad fisk, färsk potatis, gräddfil m. gräslök.

vi bjöd svärmor och Lennart på kvällsmat så det fick bli fisken vi fick i helgen och året´s första färskpotatis och gräddfil med gräslök, hemmagjord cole slaw.. Det var såååå gott :P Och ännu godare blir det när man sitter utomhus och äter..

Vi har flyttat upp tv:en till vårat sovrum och Ellen ville självklart titta på film nu efter hon badat.. Så jag känner mig som världens lataste mamma men hon fick faktiskt lägga sig i våran säng och titta på film ikväll tills hon somnar.. Dumt när vi håller på med nattningen? Ja det är dumt, MEN jag tänker lite såhär, att det är 4 dagar kvar tills vi åker till Grekland och då kommer hon iaf precis hinna vänja sig med att somna själv tills vi åker iväg igen och så blir det samma visa när vi kommer hem.. Så när vi kommer hem från Grekland kör vi nya tag och då är vi hemma länge och hon kan vänja sig i lugn och ro och i bra takt för henne...

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen och skrubba skitiga sommarfötter :) innan Eurovision börjar, woohooow :) Nu du Helena, kör vi :) Ska bli spännande att diskutera bidragen imorgon ;)

Ellen hade föresten inte varit så pigg idag på förskolan så hon får vara med mig 2 timmar på jobbet imorgon och sen kommer moster och hämtar henne så hon får vara ledig och vila upp sig.. För vi vill INTE ha en sjuk Ellen precis till vi ska åka till Grekland, vore ju typiskt!

KRAM
Ida M. de Kock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar