lördag 12 maj 2012

Minnesvärd kväll..

Ja gårdagen´s kväll var otroligt rolig med kollegorna.. Vi bjöd varandra på 3 rätters, eller blev det 6 rätter? Haha, mycket god mat åt vi och hade en trevlig kväll med mycket skratt. Jag stinker fortfarande vitlök i munnen, Christoffer ville inte ligga nära mig igår ;)

Det hade gått toppen för Christoffer att lägga Ellen igår också.. skönt, tycker jag :)

Idag är sista "lediga" dagen hemma innan alla äventyr så idag ska vi försöka hinna med att först titta på fotboll kl.11 sen klippa gräsmattan och lägga klart plattorna nedanför verandan.. Och så ska jag få hjälp av mamma att ordna rabatt runt plattorna.. hmm, tror ni vi hinner allt idag? Jag tror tyvärr inte det.. :( Men vi kan ju hoppas..
Det är så roligt att Ellen börjar bli så "självgående", ni får inte tro att jag tycker det är skönt att hon kan klara sig själv med det är roligt att hon kan  ROA sig själv :) Hon leker så bra ute med allt, går iväg med dockvagnen och dockan och hon plockar blommor och leker i sandlådan.. Och att hon kan göra det gör att vi hinner med lite extra när vi är ute :)

Det är underbart att se att Ellen faktiskt längtar till Grekland, hon pratar hela tiden om att vi ska åka flygplan höööögt uppe, där uppe, säger hon :) Och hon talar snabbt om att vi ska bada och åka stoooooor vattenrutchkana också, haha våran prinsessa.. Det blir lite skillnad att åka nu till skillnad från förra året, hon förstår och hänger med så mycket mer nu..
Jag längtar till att se hennes min när vi lyfter på marken i Stockholm :)
Hon frågar varje dag om vi ska åka till Grekland? Och blir lika besviken varje gång vi säger "idag idag Ellen, en annan dag"


Bebisen i magen har börjat blivit så pass "stor" att jag börjar känna lite "kickar" där inne, det är härligt att känna det igen och att faktiskt den här gången förstår att det är sparkar, vilket jag inte förstod förens sent när Ellen låg i magen.. Trodde som alla andra då, att det var "bubblig mage" ;)..


Nej nu ska jag ta och sätta på lite kaffe och sen sätta mig och titta på Bolibompa med Ellen. Älskade barn <3

KRAM
Ida M. de Kock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar