måndag 7 maj 2012

Framför datorn..

Herrejösses, det var nog över 3 veckor sen jag satt framför våran dator.. Det blir inte alls många inlägg nuförtiden, jag ska nog bara inse att blogga är inte min grej, oavsett hur mycket jag vill :)

Vi har varit på ultraljud och fick nytt datum för b.f, så 10 Oktober är våran andra lilla stjärna beräknad att komma till oss.. <3

Och min älskade Christoffer har varit otroligt duktig och byggt oss en liten veranda här hemma som nästan är färdig, det saknades såklart en halv bräda.. Sen ska det läggas lite plattor och ordnas en liten rabatt för lite jordgubbar och blommor.. :)

Vi har en "ledig" helg kvar här hemma innan vi drar igång 3 veckor med fullt ös, 17 Maj åker vi till Hökensås med hela min släktsida för att fiska och njuta av skog & sjö i fyra dagar, helgen efter, den 27 Maj åker vi till Kreta för att... Ja vad tror ni vi ska göra? SOLA BADA ÄTA GOD MAT OCH NJUTA en hel vecka, bara vi 3 <3 Sen hinner vi vara hemma en vecka innan vi vinkar hejdå till pappa som åker till Ukraina en vecka för att titta på fotbolls vm.. Ja vi har fullt upp mes semestrar innan semestern startar ;)

Ellen utvecklas så det knakar, hon pratar och pratar och pratar hela dagarna, kan hon vara tyst en minut ska hon få medalj ;) Hon klarar mer och mer själv, leker jätte bra på egen hand, det är ljuvligt att lyssna på henne när hon "tar hand" om sina dockor och kaniner och allt vad hon gör.. Våran lilla tjej börjar bli en stor tjej..

---------------------------

Nu åter till dagen idag, Jennie ringde och kollade om vi ville med till Buren och fiska och grilla korv.. Absolut, medans älskling och Wasa skuravde klart verandan så åkte jag och Ellen och busade och grillade korv i ett par timmar, helt underbart att kunna vara ute och leka nu.. Buren är ett ställe vi nog kommer åka till oftare, det är ett kanonställe för barnen och väldigt härligt och skönt ställe för oss vuxna att kunna ta det lugnt på också.. :)

När vi kom hem slängde vi oss i badet då vi luktade som en stor majbrasa ;) Och sen nattade jag Ellen, började med "läggnings metoden - stolen" nu ikväll, det går ut på att sitta på en stol bredvid sängen som jag dag efter dag flyttar en bit längre bort hela tiden och till slut sitter jag utanför dörren och förhoppningsvis somnar hon av sig själv efter några veckor och jag kan gå bort från stolen.. Första kvällen, nu när jag satt bredvid gick bra men hon skulle hålla handen för att veta att jag var kvar.. Men inga tårar och hon somnade efter 30 minuter.. :)

Nu ska jag gå och ta ner tvätten innan jag hoppar i säng, imorgon ringer klockan 05:50,jobb väntar 7-15, sen möte från 15.30 till 19.15.. ;) Men det gör inget, det är ju Maj månad och massor att se fram emot :)

KRAM
Ida M. de Kock

2 kommentarer:

  1. Cassanna var oxå beräknad till den 10 oktober men kom 9 dagar tidigare ;) Alltså den 1:e :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha :) Vilket sammanträffande ;) Vi får väl se då, kanske blir det på hennes födelsedag :)

      Radera