tisdag 8 maj 2012

andra dagen..

Andra dagen med "stolen metoden" fungerade bra igen, trots att jag bara flyttade mig 10 cm så tänker jag att det får bli en liten liten bit varje dag, hon vill gärna hålla min hand nu men släpper den efter en stund, vänder sig och somnar.. Men min stora fundering är, vad ska jag göra? Alltså ska jag titta på henne, titta bort, blunda, sjunga, läsa, vara tyst? Haha känner mig som ett fån som sitter där uppe rakt upp och ner på en stol och sjunger vargsången 2 gånger och sitter sen tyst och antingen blundar eller tittar på henne.. Känns som en "fjantig" grej över huvudtaget men jag tror det här är en bra metod för Ellen att lära sig somna själv till slut.

Nog om det, idag blev en lååång dag utan man och barn men när jag kom hem 19.30 hade jag en lycklig tjej i badet som var glad och nöjd, Christoffer mådde bra, när dem mår bra och är glada är jag glad och mår bra. <3 Jag hann med att pussas, kramas, skratta och prata med dem i ca 45 min innan Ellen skulle nattas och Christoffer har åkt för att träffa några vänner innan han ska jobba så jag har återigen tagit mig tid att sätta mig vid datorn, för andra kvällen i rad ;) det ni!

Jag kan tala om att jag blir piggare på kvällarna när jag inte behöver lägga mig bredvid Ellen i sängen, nu känner jag mig ganska pigg och klockan är snart halv tio ;) Det har knappt hänt på hela året..

Imorgon ser jag fram emot en hel e.m och kväll tillsammans med mina två hjärtan, hoppas vädret tillåter en go fika på våran nya veranda tillsammans.. <3 jag ska bara vara imorgon för att dagarna efter imorgon ta tag i alla måsten inför alla resor framöver, så som packlistor, att göra listor, inköpslistor mm.. Vi ska gärna även hinna storstäda här inne innan sommaren också.. Ja, men allt det får vänta en dag extra, för imorgon ska jag bara vara tillsammans med dem 2 mest dyrbara i mitt liv!

KRAM
Ida M. de Kock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar