lördag 28 januari 2012

Länge sen sist!

Tänkte börja där jag slutade sist.. Vi sov hemma första natten mellan Lördag och Söndag, bara jag och Christoffer, Ellen sov hos farmor och lennarth.. På söndagen luktade det fortfarande lika mycket så vi "flyttade ut" och "flyttade hem" till mamma och pappa på obestämd tid.. Det visade sig att inget kunde göras utan att ta in saneringsfirma, så vi kopplade in dem två försäkringsbolag på täcker hemförsäkring och villaförsäkring och dem kontaktade Mellansvenska industrisanering.. Dem började på Onsdagen och sanera, torka ALLT hemma, rubb och stubb.. Vi lämnade all tvätt hemma och dem tog hand om den.. GULD VÄRT! Men det räckte inte med bara den saneringen, på Fredagen ställde dem in en ozonmaskin som fick stå över helgen och dra åt sig alla partiklar och få bort all lukt! Så på Måndagen, 9 dagar senare fick vi ÄNTLIGEN komma hem igen.. Det var underbart att få låsa upp dörren och kliva in!
En annan sak jag inte såg framemot när vi kommit hem var att ta hand om alla rentvätt, stryka, vika, sortera.. MEN det var för bra för att vara sant. All tvätt var tvättat, strykt, vikt OCH sorterat i kartonger, det var guld värt att bara kunna lyfta in allt i garderober och byråer och bara njuta av att vara hemma ist..

Den här veckan hemma har varit bra, har varit ganska trött igen, men det beror på att jag inte tränat lika mycket tror jag.. Imorgon ska jag kila till gymmet igen..
Ja, veckan har varit bra men helgen kunde ha startat bättre.. Jag vaknade 05.45 av mig själv imorse!? Smått irriterad för de, men jag kunde inte somna om så jag satte på lite kaffe och satte mig i soffan.. Christoffer åkte till Romme 07.00.. Ellen vaknade och var jätte snorig och grinig.. På f.m satt hon och degade och jag stod och strök gardiner bredvid när hon helt från ingenstans började gråta, otröstligt i ca 45 min, hon tog sig för örat och fortsatte skrika, efter lite alvedon somnade hon som en stock kvart över tio.. Och nu under dagen har febern stigit, nu hade hon 38.7 när hon somnade.. Hoppas hon kan sova någorlunda inatt och att örat inte blir värre!
Nu ska jag försöka titta färdigt på Gladiatorerna innan jag går och lägger mig, Christoffer är på raj raj ikväll så jag kan lika gärna gå och sova :)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar