lördag 14 januari 2012

Änglavakt..

Gick hemifrån 10:00, drog igen spjällena lagom mycket (tyckte jag), va hemma hos Oscar och Molly och lilla Loa till tolv, åkte och handlade och när Christoffer låser upp och öppnar dörren utbrister han "Ida, va fan har du gjort?" Möts av en otrolig stank, brandrök.. Det är dimmigt på hela nedervåningen.. I matrummet är kakelugnen sotig upp på halva, det måste ha slagit upp lågor t.o.m.. Hur klumpig får man vara? Jag drog igen spjällena för mycket och gick hemifrån.. Blir arg på mig själv.. Hela huset hade kunnat brunnit upp.. Det vi tycker är så konstigt är att brandlarmet som Sector Alarm satte in inte har slagit igång, det är rökvarnare också.. Jag ska kolla upp det där och ringa dem och höra efter..
Nu står alla fönster på vid gavel här hemma men jag vet inte hur tusan vi ska få bort den här lukten, har skurat golv med vatten och en halv flaska skurmedel..
Allt luktar ju, soffor och hela rubbet! GAAAAAAAH, va arg jag är på mig sjäv just nu.. 
Får ta tag i detta och torka, bädda rent, lär ju tvätta sofföverdragen och vette f*n allt också.. Tur att Ellen inte behöver vara i denna lukt, hon sover nu och sen ska vi till Farmor där hon ska sova inatt..

Någon som har bra tips på hur man själv kan få bort lukten utan att behöva ta hit sanerare???
Väldigt tacksam för tips..

1 kommentar:

  1. Ring försäkringsbolaget o kolla...Tror dom står för sanerare och ni för självrisken!! Vet du va Ida, du är bara mänsklig. Det hade kunnat hända vem som helst så häng inte läpp utan se det positivt att inte huset brann ner :) Om några månader så kommer du kunna skratta åt hela eländet :) Skickar en liten styrkekram ;)

    SvaraRadera