måndag 26 december 2011

måste dra ner på min sömn..

Jag är trött, inte för att jag inte har sovit utan det är snarare för att jag sover för mycket.. Somnade ca 21.00 igår och vaknade 07.00, det vill säga ca 10 timmar, och det är mellan 9-10 timmar jag sover varje natt.. Och jag blir så seg av de.. Ska försöka lära mig att vara vaken längre om kvällarna ;)
Nu sover Ellen och Christoffer har åkt iväg och ska på bandy.. Jag skulle lätt kunna lägga mig på soffan och somna, utan problem! Men NEJ! ;)

När Ellen har vaknat ska vi åka in till Västerås och kolla in mellandagsrean med mamma, jag ska även klippa mig.. Tanken när jag började spara ut var att efter bröllopet skulle jag klippa av mig håret igen men nu har dte gått ett halvår sen bröllopet och jag har fortfarande inte klippt mig.. Men idag tänkte jag att frisören ska få klippa till min älskade page igen.. Det är den absolut mest lättskötta frisyren jag har haft och jag tycker det är en väldigt snygg frisyr också för den delen ;)

-------------------------------------------

Har inte skrivit om julhelgen, men kan kort sammanfatta den med att vi har haft det jätte mysigt.. På julafton var vi här hemma med hela min tjocka familj, Ellen var inte alls rädd för tomten, han fick t.o.m en kram, men han kom bara till dörren och lämnade en säck med julklappar så vi pratade med han där :) Vi fick allihop väldigt fina julklappar.. Ellen fick väldigt mycket leksaker, så nu har hon en massa nyss hon leker och pysslar med här hemma :) Vi fick den bästa julklappen man kan få av min systerdotter Emmie, ett helt otroligt vackert självporträtt av Ellen som Emmie har ritat.. Hon har en väldig talang.. Jag fick även ett par supersköna duntofflor av Christoffer som jag strosar runt i här hemma :)

Igår var vi hemma hos Christoffer´s pappa en stund sen vidare till hans mamma på julmat och mer julklappsöppning, Ellen fick en dockvagn och en pyamas och jag och Christoffer fick 3 vånings kakfat och handdukar :) Vi var väldigt trötta igår så vi gick och sov kl. 21.00...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar