torsdag 22 december 2011

Dan före dan före doppare dan..

Sitter på en stol i köket och knappar runt här på datorn samtidigt som jag rör om i chokladkolan som håller på och kokar på spisen.. Väntar på att "kul-provet" ska lyckas så jag kan hälla upp smeten och låta den svalna.. Tycker jag har setat i en evighet och jag känner mig ganska lat som sitter bredvid spisen och rör..

Idag har varit en perfekt första dag på ledigheten.. Vi gick upp runt halv sju imorse och Christoffer hade precis kommit från jobbet, han bestämde sig för att inte sova alls idag så han kan somna ikväll (han ligger och sover i soffan sen ca 1 ½ h tillbaka.) Så vi hade en mysig f.m här hemma och jag hann städa och tvätta lite.. Vi åkte sen och åt lunch på Håkan´s, deras sallad är den BÄSTA! Mätta och belåtna åkte vi hem till Linda och Peter och lämnade av Ellen s¨hon fick vara med dem medans vi åkte in och handlade all julmat och julkläder till Ellen.. :) Gick ganska snabbt och det var mycket folk på ICA MAXI men det var ändå helt okej, eller så går det bara så mycket fortare när man inte har barn med sig, vad vet jag ;) Nu ikväll har vi haft besök av Ellen´s farfar och Maggan, vi hade en liten julafton och öppnade julklappar.. Ellen fick en sacosäck, Mamma mu bok och ett par byxor :) Jag och Christoffer fick 4 glögglas och en glöggkolv i glas.. JÄTTE fint och precis vad som behövdes till julafton.. Jag fick 8 glöggmuggar av ett barn på jobbet i veckan och jag tänkte att jag skulle behöva ha 4 till så det räcker till alla vuxna på julafton och nu fick vi 4 till :)

Jag undrar när den här j*vla kolan ska bli klar.. När den är färdig ska jag öppna en iskall Heiiniken, dricka upp den och sen sova :)

1 kommentar:

  1. Ibland blir den aaaldrig klar... Kan vara för att du sitter & tittar på den, titta bort lite;-) Öppna ölen så blir den klar fortare än du anar!

    SvaraRadera