söndag 4 december 2011

Effektiv dag..

Jag och Ellen vaknade runt 07.20 idag, jag gick och la mig i hennes säng inatt runt 02.00 när hon vaknade och var ledsen, tanken var att jag skulle ligga där tills hon somnat om men jag kunde inte röra en fena utan att hon vaknade efter de.. så jag låg på samma sätt hela natten och sov, vaknade och hade ONT i rygg och ben eftersom dem va tvugna att vara böjda, somnade igen, vaknade, SMÄRTA, men kunde fortfarande inte röra mig utan att Ellen vaknade, somnade om igen och så vaknade vi 07.20 och jag kunde knappt resa mig ur sängen..
Vi tittade på Pippi´s jul och julkalendern och åt mysfrukost innan vi åkte ner och köpte saffran och mjöl till saffransbullarna.. När vi kom hem så gick vi upp i skogen och hämtade lite mossa för att göra lite "julpynt", vi var ute en stund och lekte innan vi gick in och gjorde saffransdegen.. Medans den jäste hann Ellen äta och somna och sov  i 2 timmar så jag hade lite egentid och pysslade och donade här hemma.. Både inne och ute..
Christoffer fick sova lääänge och ostört så han och Ellen vaknade båda två 13.45.. :)

När dem vaknat gjorde vi oss klara för att åka och fira Oscar som fyllt år..

Ja som ni ser så har den här dagen gått i ett ;)
Christoffer är och jobbar och jag och Ellen tog ett bubbelbad innan det var sängdags för henne, nu sover hon gott och jag sitter här och ska äta en saffransbulle och dricka en kopp glögg och ladda inför en ny vecka på jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar