måndag 20 augusti 2012

Långt emellan..

Det blir långa mellanrum gällande inläggen men som jag har för mig att jag skrivit tidigare så hittar jag nästan aldrig tiden eller ro´n att sitta med datorn utan kollar facebook på telefonen ist.. Men nu har jag satt datorn i knät och fötterna på bordet med massa tända ljus runtom mig och Robinsson premiären på tv.. Robinsson har jag inte tittat på sen typ Robban va med, 1999 ;) Nostalgi..

Vardagen är igång med jobb och dagis, även fast jag själv jobbar på en FÖRSKOLA kan jag inte vänja av mig från att säga dagis.. :) Det börjar bli lite tungt med magen men det går ändå bra, det ända jag klagar på heeeeela dagarna är denna värme, det är kvavt och klibbigt hela tiden, behöver duscha 2 gånger om dagen, helst 100.. Ett isbad hade inte setat fel.. Det dricks väldigt mycket isvatten här hemma just nu.. Mums :P

Ellen har blivit stora tjejen under sommaren då hon blivit av med blöjan, det gick väldigt snabbt och hon är utan hela dagarna och har bara blöja när hon sover.. :) Hon pratar mycket om bebisen och undrar när den kommer och hon tror att vi ska hämta bebisen någonstans, väldigt roligt att höra hennes funderingar, frågor och vad hon tror.. Just nu är "Emma och lillebror" hennes favoritbok.. :)

Och när det gäller hennes nattning som jag skrev så mycket om innan sommaren har fallit bort under sommaren som jag förstod att det skulle göra, men idag satte jag på musik på hennes rum och gick ut och det gick jätte bra.. :) så nu håller vi tummarna att det ska fungera bra så vi får ordning på läggningarna innan bebisen kommer.. Jag är ganska nervös för nattningarna och nätterna över lag framöver eftersom Christoffer jobbar natt och med två barn i sängen eftersom Ellen alltid kommer in till oss under nätterna, och Ellen är väldigt lättväckt och ska ha närhet på nätterna, men med en ammande bebis bredvid kanske det inte blir det lättaste?! Äsch jag vet ju inte, det kanske går jätte bra, (förhoppningsvis) ;)

Nu ska jag försöka ge mig in i Dallas världen, har aldrig sett ett ända avsnitt av dem gamla så jag får väl se om det är något för mig som inte har något att se tillbaka till.. :)

Det är föresten 50 dagar kvar till bf idag, tiden rinner just nu iväg känner jag :)

KRAM
// Ida M. de Kock


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar