torsdag 14 juni 2012

dan före dan för den dan..

Ja så är det, det är da´n före da´n före den da´n då Christoffer äntligen kommer hem.. Som vi saknar han här hemma nu.. :( Ellen letade efter pappa bakom telefonen idag när vi pratade med han, hon tycker det är dags att träffa han nu.. 

För att få tiden att gå idag efter jobbet satte vi igång med en riktig storstädning som nästan är helt färdig.. Vi har dammsugit både uppe och nere, diskat, tvättat, torkat fönsterbläck, bord osv, bäddat rent i sängarna och skakat mattorna.. Nu återstår bara rengöring av badrummet innan det är helt klart..
Och gissa vad, idag när jag dammsög sprang Ellen helt plötsligt in i badrummet, är där en stund sen kommer hon ut och säger "mamma jag har kissat färdigt" och jag tänker direkt att "Nu är det kiss överallt." MEN nej då :) Prinsessan hade kissat på pottan för FÖRSTA gången, gissa om jag blev chockad och stolt :) Hon har velat sitta på pottan länge men det har aldrig kommit något däri, tills idag.

Imorgon är det öppning, vilket innebär att klockan ringer 05:40, upp med Ellen, försöka klä på henne när hon är sur, ledsen och nyvaken för att åka till jobbet ca 06:10.. Det är inge roligt med dessa mornar men det är belöning nog att sluta tidigt ;) På mitt schema till hösten är det flera öppningar så det är bara bita ihop, gäller ju bara 2 månader efter semestern innan jag går på F-ledigt :)

På tal om Föräldraledigt.. Jag är i vecka 24 nu och det bästa på kvällarna för att samla energi och kraft är att lägga sig i sängen och känna bebisen sparka och rullta runt där inne, tänk vad rogivande det är. <3 Idag ville Ellen sätta på sig sina brynäs strumpor som hon hade när hon var bebis men jag sa att dem var för små och att när bebisen kommer kan h*n få ha dem.. Då säger Ellen "Vi sitta och vänta på bebisen här mamma?!" och sätter sig i sin saccosäck.. Älskade barn :)

Nej nu ska jag äta en tallrik med flingor "red berries" och kall mjölk innan sängen kallar..

Godnatt
KRAM
Ida M. de Kock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar